Home » Nieuws » Crisis biedt kansen voor Virtual Assistants
danielle-wendy

Een dag in het leven van een VA tijdens crisistijd

Het is op dit moment geen gemakkelijke periode om te ondernemen. Bij veel bedrijfseigenaren ligt de omzet deels of zelfs volledig stil. Vooral bij bedrijven die de afgelopen jaren weinig hebben geïnvesteerd in digitale technologieën en toekomstbestendige bedrijfsplannen. Zij worden zwaar getroffen door de huidige crisis.

Fight of freeze

De eerste uren na het sluiten van horeca en scholen en de intrede van het samenscholingsverbod hebben mijn businesspartner en ik elkaar angstig aangekeken. Hoe lang gaan deze maatregelen duren? Wat heeft het sluiten van bedrijven en het verplicht thuiswerken voor invloed op de economie? Hoe gaan onze klanten reageren? Gaat de uitbraak van Corona het einde betekenen van ons zorgvuldig opgebouwde en succesvolle bedrijf?

We besloten dat weekend dat we twee mogelijkheden hadden. Of we bleven als een hert in de koplampen van het virus staren of we gingen anticiperen op de kansen die deze crisis ongetwijfeld met zich mee zou brengen.

Online experts

Iedere VA is een expert op het gebied van online werken. En door de genomen overheidsmaatregelen is de vraag naar kennis en ervaring van automatisering en digitalisering enorm toegenomen. Denk hierbij aan het gebruik van online tools voor communicatiedoeleinden of projectmanagement. Het bouwen aan online leeromgevingen en webshops of het aanpassen van websites. Het zijn allemaal taken die ondernemers nu, zonder langlopende verplichtingen of risico’s, kunnen beleggen bij VA’s.

Onze aanpak

Wij zijn zelf onze klanten gaan benaderen en samen met hen hebben we gekeken welke invloed de crisis op hun bedrijfsvoering en resultaten heeft. Op die punten hebben we als team een stapje bij gezet. Veelal gaat het daarbij om het aanscherpen van processen om efficiënter te kunnen werken, het verscherpen van sales- en marketingplannen en uiteraard het faciliteren van een online omgeving waar veilig en gezamenlijk gewerkt en gecommuniceerd kan worden. Net zoals wij zelf al vele jaren doen binnen Virtual Business Collective.

Verbetering dienstverlening

Om er voor te zorgen dat een van de directieleden waar wij voor werken snel en accuraat aan de slag kon met de door ons ingericht online tools hebben we instructiefilmpjes opgenomen over het gebruik van de tools. Deze filmpjes zijn inmiddels tientallen malen gedeeld binnen de instelling en zijn zo’n succes dat we besloten hebben om dit ook voor de processen van al onze andere klanten én die binnen ons eigen bedrijf op te nemen. Zo nemen we nog meer werk voor onze klant uit handen, waardoor ze nog efficiënter kunnen werken aan hun kerntaken.

Digitaliseren als succesformule

Onze kennis en kunde op het gebied van online werken zetten we ook in voor de volgende generatie. Als erkend SBB-leerbedrijf werken we dagelijks met getalenteerde young professionals en studenten. Doordat we volledig digitaal en virtueel werken heeft onze stagiaire afgelopen week haar stage en studie af kunnen ronden. Van de 147 studenten in haar opleidingsjaar is zij de enige die dit heeft kunnen doen, omdat het gemiddelde MKB-bedrijf nog niet over deze mogelijkheden beschikt. Het digitaliseren van deze groep ondernemers is volgens ons dan ook de succesformule voor het bestaansrecht van veel Virtual Assistants. Niet alleen nu, maar ook de komende jaren.

Daniëlle de Klerk en Wendy Stammis
Virtual Business Collective

Tags:

Weblish.nl
Social Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 39 beoordelingen
Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 39 beoordelingen

december, 2020

Download nu 35 snelle verbetertips voor je site....

Snel toe te passen tips om je site snel in de actiestand te krijgen. Daarnaast krijg je als bonus de Weblish e-zine met mijn favoriete WordPress en online marketing tips! Je ontvangt een e-mail om je aanmelding voor de e-zine te bevestigen.







Weblish verpleegster

Laat een reactie achter





UWV logo

Scholingspartner van het UWV

Het UWV heeft met Weblish een overeenkomst gesloten voor de uitvoering van scholing. Bekijk hier het stappenplan om een training via het UWV vergoed te kunnen krijgen.

NRTO Keurmerk

Weblish bezit het NRTO-keurmerk. Dit keurmerk is dé erkenning voor kwaliteit en professionaliteit in de private opleidingsbranche.
>> Meer info over dit keurmerk

Waarom Weblish?

Weblish guerrilla marketing Het is onze missie er voor te zorgen dat jij als zzp-er maximaal kunt beschikken over de voordelen die het werken via internet te bieden heeft. En dat je met een klein budget een zo groot mogelijke impact met je marketingacties kunt maken. En waarom bakken met geld uitgeven als het ook voor heel veel minder kan?

We helpen je op weg via het geven van cursussen WordPress, online marketing, het bouwen van een nieuwe website en business coaching.

Neem contact op....

Weblish
Kanaalweg 18 (gebouw C1)
3526 KL Utrecht
Tel: 030 – 227 0595
Mail: info@weblish.nl
KvK nr.: 54663008
BTW nr.: NL177515946B02
Routebeschrijving

Weblish.nl
Social Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 39 beoordelingen
Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 39 beoordelingen

Recente blogberichten